موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 09:402021-11-24اقتصادي

سوخت ملی-5| 2 راهکار برای حل کمبود جایگاه های CNG در کلانشهرها/ بی برنامگی وزارت نفت برای توسعه سوخت پاک


باوجود احداث بیش از 2000 جایگاه CNG در سراسر کشور، یکنواختی احداث این جایگاه ها در شهرهای مختلف رعایت نشده است و در کلانشهرهایی مثل تهران صاحبان خودروهای CNG با مشکل کمبود جایگاه مواجه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از اولویت های مهم وزارت نفت در دولت سیزدهم، توسعه صنعت CNG در کشور است، بر این اساس شورای عالی انرژی در سند تامین انرژی بخش حمل و نقل کشور تا افق 1420 به تمرکز سیاست های دولت بر توسعه CNG و دو برابر شدن سهم آن در سبد سوخت کشور تاکید کرده است.

در گزارش‎های قبلی پرونده سوخت ملی اشاره شد که هم اکنون توسعه CNG در سبد سوخت کشور گرفتار یک تله سیاستی شده است، به گونه ای که تشویق مردم به استفاده از CNG ارزان به جای بنزین و افزایش سهم آن در سبد سوخت، نیازمند افزایش قیمت بنزین و قابل ملاحظه کردن اختلاف قیمت این دو سوخت است.

از طرفی افزایش قیمت بنزین نیز نیازمند این است که قبل از آن CNG ارزان در سبد سوخت به اندازه کافی توسعه پیدا کرده باشد تا با افزایش قیمت بنزین مردم فورا بتوانند از سوخت جایگزین (CNG) استفاده کنند.

در نتیجه دولت برای توسعه صنعت CNG با یک تله سیاسی مواجه است که توسعه CNG منوط به افزایش قیمت بنزین است و افزایش قیمت بنزین نیز منوط به توسعه CNG است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوخت ملی-5| 2 راهکار برای حل کمبود جایگاه های CNG در کلانشهرها/ بی برنامگی وزارت نفت برای توسعه سوخت پاک

سوخت ملی-5| 2 راهکار برای حل کمبود جایگاه های CNG در کلانشهرها/ بی برنامگی وزارت نفت برای توسعه سوخت پاک